SOMEONE

MARATHON30: 28
(ENTRY YANG PANJANG)
Sekarang ni saya macam rindu sangat dekat someone. And tak lain tak bukan memang pon saya rindukan kawan saya ni, Laikha. Dulu, satu dorm dengan dia masa dekat Teknik Gombak, katil pon sebelah2. Ingat lagi masa first day daftar dekat SEMTEG, dia tegur saya. First impression dekat dia, Pelik lah budak ni, kenapa suka pandang orang lain macam? Mintak2 tak satu dorm dengan dia. Sekali nak dipendekkan cerita, Memang pon dapat satu dorm dengan dia. Bagai jatuh ditimpa tangga, satu kelas lagi. Haha:p 

Laikha ni memang tersangat lahh pelik. Masa awal2 tahun tu, dia suka buat kerja sendiri, takmau join kitorang budak dorm yang lain sembang2 and sangat protective dengan katil dia. Dia paling pantang orang usik katil. Pernah kawan saya makan biskot atas katil dia, then kena mengamok kaw2 dengan si Laikha ni. Ditambah pulak dengan jelingan berbise dia tu. Haha. Lagi satu, tiap2 malam kalau nak tidur, saya selalu rapatkan katil dengan si Laikha ni sebab saya ada penyakit Al-Penakut D'Abu Queque. Masa awal2 dulu Laikha bengang jugak lah sebab tak suka, tapi saya buat bodo je and teruskan begabung katil and tidur serapat yang boleh. Hehe:p Tapi lama2 dia tak kisah and malas nak marah dah sampai kan bantal busuk bantal lembik dia tu selalu je saya yang peluk bila bangun pagi2 and ada lah satu dua peta kat bantal tu hasil nukilan saya:p Sepanjang duduk hostel, sekali je saya tidur sorang2 tu pon masa first day masuk. Haha terlebih jujur..

Then from time to time, saya start perasan yang saya sayang sangat dengan si Laikha ni. Sebabnye, ada satu hari masa nak dekat akhir tahun tu ada lah kawan saya ni tanya Laikha, "Laikha, kalau boleh next year ko nak satu dorm dengan sape?" then Laikha jawab "Kalau boleh aku nak satu dorm dengan Nia" Masa saya dengar tu, terharu sangat:') Sebab, saya dengan Laikha ni bukan lah jenis rapat yang berpeluk peluk ape sume tu. Tapi siries rapatlah even kadang2 ada lah gaduh2 manja. Laikha ada bagi something dekat saya,

"Now you is a part of my life.. so dont forget me" 

Kad ni dia buat sendiri. Kalau anda boleh baca Laikha tulis apa dekat kad ni, sila abaikan kesalahan tatabahasa tu ye:p Dia saje je mengadaa. hehe. Dia bagi masa last day saya dekat SEMTEG but time tu saya tengah buat kerja dekat bilik acsses. Masa dia bagi tu saya kata dalam hati, 'Ya Allah Laikha nii, macam tak jumpe je balik dorm nanti' Then di takdir kan Allah, petang tu jugak saya kena balik rumah sebab esoknya saya ada hal. Masa nak balik tu, saya balik macam tu je salam2 ala kadar and tak sempat jumpa semua budak dorm pon. Laikha pon saya salam cium gitu2 je.. 

Di takdir kan Allah lagi sekali, rupanya haritu lah last saya jumpa Laikha sebab, Papa saya kena transfer pegi Penang and automatic saya kena sekolah dekat Penang. Memang sumpah sedih gile mase tu.. Oh ya, dia suka panggil saya Aidrena:) Taktawu kenapa. Memang lah Aidrena tu nama saya kan tapi dia prefer panggil Aidrena than Nia. Hehe:p Tapi, Insyaallah 27/11 ni saya nak pergi jumpa Laikha. Ada kenduri dekat rumah atok dia dekat Meru. Tak sabar:) Sumpah rindu ko sangat2 Laikhaa..
Hee. Sory taw kite curi gambar ko:p

nota kecil: Since that, saya start appreciate masa dengan kawan2 sehabis boleh..



4 comments:

  1. lol..nia dak palam kew??..bru prasan..hehehe..

    ReplyDelete
  2. hi nia... attract wiz u n yaa ur blog too...
    atcely nisa pown baru jgk lam blog ni..
    hehe..:D

    ReplyDelete
  3. Gadish sebelah rumah a.k.a Akmar: Hehe. Yess Im Palamianz:D

    Nisya: Tq Nisya:D hehe same lah kite yee:p

    ReplyDelete
  4. nia..sorry x perasan..tersangat bz waktu begini.. x bukak blog langsong POnn...OK fine aku pelik!
    hahaha..btw, thanks nia. ko simpan bende tuh? hihi klakar la..muah.. sayang ko giler!

    ReplyDelete