HYE

So, harini hari Ahad. A great weekend cheer me this morning with not so heavy rain. Tambah tido sorang malam tadi , memang payah sangat lah nak bangun. So this is my second week here. First week haritu MDS, second week ni dah start class tapi tak berapa nak belajar sangat. So next week for sure my life will absolutely changed. Maka terhimpun lah segala kerja, tutorial, assignment, discussion segala bagai..


Hoping the best for my journey

Masa minggu ni tadi, for sure lah semua orang pon dalam proses kenal mengenali. Tapi when it comes to me, selalu banyak sangat masaalah nak introduce. First of first, my name..

kawan1: Nama awak sape?
saya: Nama kite Nia ^^, (Muka friendly gila)
kawan1: Oh Miaa. Name betul ape?
saya: Eh bukan Mia. Nia. N I A, Niaa.. 
kawan1: Oh name betul ke, ingat kan name tipu. Hehee

Nasib baik Mia. Ade tu lagi dasyat, Niah terus die conclude. Mentang2 saya lahir dekat Sarawak, die ingat lahir dalam Gua Niah ape. Sobsobb:/ Tapi kira okay lah Niah dari Kiah ke, Bedah ke kann. -ah -ah jugak belakang die tu. Boleh jadi what..


Thats me yang dalam gamba suka bajet comel. Bhahaha

Lepastu kalau orang tanye asal mane, saya tak tahu nak jawab macam mane. 

Lecturer: Okay please introduce urself
Me: Assalamualaikum, hello:) Name saye blablablablablablaaaa
Lecturer: Duduk dekat mane?
Me: Saya duduk dekat Penang, tapi saya tak pandai cakap Penang sebab saya bukan orang Penang. Before ni saya duduk dekat Puchong. Dulu pon penah duduk dekat Johor tapi 2tahun je..
Lecturer: Ohhh, awak asal mane?
Me: Miri dekat Sarawak. Mama saya pon orang Sarawak. Tapi saya tak tahu sangat cakap Sarawak. Tapi kalau orang cakap dengan saya, saya faham tapi nak balas balik tu saya tak confident
Lecturer: Haa, okayokay. Awak boleh duduk sekarang

Macam ni lah keadaannye setiap kali lecturer mintak introduce diri. Nak cerita asal mane tu punya lah payah. Sebab kalau cerita sekerat, nanti boleh misunderstood.

 Contoh macam cakap saya duduk dekat Penang je, nanti orang kate saye belagak pulak duduk Penang tapi taknak cakap Penang. Kalau cakap asal Miri, nanti orang fikir rumah saya dekat Miri datang sini naik belon(Kapal terbang). So nak taknak, kena lah explain panjang lebar masa inroduce tu.

Keadaan ni belanjutan bukan masa introduce diri dengan lecturer je, tapi dengan kawan hok baru kenal ni jugak. Bayangkan nak mengexplain pepanjang gitu tiap kali orang tanye. Pasrah


T.T

Okay lah, tu je lah kot. Agak panjang tapi nak jugak cerita sini tak kira. Now already 12noon. Saya nak bersiap, nak keluar cari makan. Biase lah orang bujang kan takde dapur nak masak. Till then, Assalamualaikumm

nota kecil: Rambut banyak gugur :(


3 comments: